تمدید کارت بازرگانی به معنای تمدید مجوز واردات و صادرات کالا است. برای تمدید کارت بازرگانی باید 60 روز قبل از انقضای آن، اقدام کنید. برای تمدید کارت بازرگانی، می‌توانید از سامانه جامع تجارت ایران استفاده کنید.

این کارت اختصاصی است و برای هر فرد جداگانه صادر می‌شود. در صورتی که کارت بازرگانی ندارید، باید مدارک تان را آماده کرده و سپس به سامانه جامع تجارت ایران مراجعه نمایید.

کارت بازرگانی 5 ساله

برای تمدید و اخذ کارت بازرگانی 5 ساله کافیست که پروانه بهره برداری از وزارت صنعت معدن و تجارت داشته باشید.

کلیه اشخاص و شرکتهایی که پروانه بهره برداری، کارت شناسایی کارگاه و یا گواهی فعالیت صنعتی معتبر از یکی از وزارتخانه های تولیدی داشته باشند می توانند برای صدور و یا تمدید کارت بازرگانی با اعتبار بیش از یکسال تا پنج سال در خواست بدهند.

تمدید کارت بازرگانی قدیمی

برای تمدید کارت بازرگانی قدیمی، می‌توانید به سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند مراجعه کنید. برای تمدید کارت بازرگانی، ابتدا باید اظهارنامه ثبتی و گواهی پلمپ دفاتر را از طریق اداره کل ثبت شرکت‌های محل مراجعه به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن یا اتاق تعاون مرکز استان محل فعالیت بر حسب مورد تقاضا دریافت کنید. سپس مراجعه به اداره کل بازرگانی استان مربوطه جهت تکمیل پرونده و امضا کارت در اتاق مربوط جهت تایید نهایی برای صدور کارت بازرگانی لازم است.

چقدر زمان برای تمدید کارت بازرگانی داده می‌شود

مهلت تمدید کارت بازرگانی برای هر کسی که دارای این کارت است، متفاوت است. بسته به این که اعتبار کارت بازرگانی شما چند ساله است، مهلت تمدید کارت بازرگانی متفاوت خواهد بود. قبل از این که تاریخ اعتبار کارت بازرگانیتان تمام شود، باید مدارک لازم را آماده کرده و برای تمدید آن اقدام نمایید. بهتراست 60 روز قبل از اتمام مهلت کارت بازرگانی نسبت به تمدید آن اقدام فرمایید.

طبق گواهی موضوع ماده 186، برای صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب، باید از اداره امور مالیاتی یک گواهی مبنی بر پرداخت بدهی مالیاتی تان داشته باشید اخذ این گواهی بین 1 روز تا یک هفته زمان می برد.

در صورتی که به صادرات و واردات مشغول هستید و به عنوان مثال تاریخ انقضای کارت بازرگانیتان تمام شده است، هر گونه فعالیت حتی غیر عمد با آن می‌تواند شما را مشمول دعاوی مربوط به کارت بازرگانی کرده و برایتان دردسر درست کند.

نمونه کارت بازرگانی به شکل زیر است

تمدید کارت بازرگانی

برای تمدید کارت بازرگانی، باید مدارک لازم را ارائه کنید. یکی از مهم‌ترین مدارکی که برای تمدید کارت بازرگانی باید ارائه دهید، مفاصاحساب مالیاتی است. همچنین باید اصل کارت بازرگانی و دو کپی از آن را نیز ارائه دهید.

مدت زمان تمدید کارت بازرگانی چقدر طول میکشد؟

مدت زمان تمدید کارت بازرگانی بسته به روند بررسی و میزان فعالیت و حجم فعالیت متفاوت است. اما اگر تمام موارد کامل باشد طی 7 روز کاری قابل انجام است.

مدارک لازم برای تمدید کارت بازرگانی برای افراد حقیقی شامل موارد ذیل می‌شود:

  1. یک قطعه عکس متقاضی
  2. گواهی سوء پیشینه
  3. مدارک احراز هویت متقاضی
  4. تصویر امضای متقاضی
  5. اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی
  6. متقاضی باید پرونده مالیاتی در سازمان امور مالیاتی کشور داشته باشد.
  7. متقاضی در مدت اعتبار کارت بازرگانی، دچار ممنوعیت فعالیت تجاری خارجی نشده باشد.
  8. سند مالکیت محل فعالیت که دارای کد رهگیری و هولوگرام باشد (در شرایط جدید تمدید کارت بازرگانی این مورد حذف شده است)
  9. سند اجاره‌نامه‌ی محل فعالیت که دارای کد رهگیری و هولوگرام باشد (در شرایط جدید تمدید کارت بازرگانی این مورد حذف شده است)

مدارک لازم برای تمدید کارت بازرگانی اشخاص حقوقی شامل موارد ذیل می‌شود:

  1. اصل کارت بازرگانی و دو کپی از آن
  2. گواهی سوء پیشینه
  3. مدارک احراز هویت مدیران و صاحبان شرکت
  4. تصویر امضای مدیران و صاحبان شرکت
  5. اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی مدیران و صاحبان شرکت
  6. متقاضی باید پرونده مالیاتی در سازمان امور مالیاتی کشور داشته باشد.
  7. متقاضی در مدت اعتبار کارت بازرگانی، دچار ممنوعیت فعالیت تجاری خارجی نشده باشد.
  8. سند مالکیت محل فعالیت که دارای کد رهگیری و هولوگرام باشد (در شرایط جدید تمدید کارت بازرگانی این مورد حذف شده است)
  9. سند اجاره‌نامه‌ی محل فعالیت که دارای کد رهگیری و هولوگرام باشد (در شرایط جدید تمدید کارت بازرگانی این مورد حذف شده است)

در صورتی که به صادرات و واردات مشغول هستید و به عنوان مثال تاریخ انقضای کارت بازرگانی تان تمام شده است، هر گونه فعالیت حتی غیر عمد با آن می‌تواند شما را مشمول دعاوی مربوط به کارت بازرگانی کرده و برایتان دردسر درست کند.

مراحل تمدید کارت بازرگانی

مراحل تمدید کارت بازرگانی
ntsw.ir

در اینجا مراحل تمدید کارت بازرگانی و نحوه تمدید کارت بازرگانی به ترتیب آورده شده است:

  1. ابتدا باید به آدرس ntsw.ir رفته و گزینه ورود به سامانه را بزنید.
  2. اگر از قبل در این سایت ثبت نام ننموده اید ابتدا باید ثبت نام کنید.
  3. پس از آن گزینه بارگذاری صلاحیت را انتخاب نمایید.
  4. اکنون روی گزینه درخواست تمدید کارت بازرگانی کلیک نمایید.
  5. سپس پنجره 4 مرحله ای باز می شود که باید اطلاعات آن را تکمیل نمایید.
  6. صفحه اول اطلاعات شخصی و آدرس و نام لاتین می باشد (اطلاعات پایه)که باید تکمیل گردد.
  7. صفحه دوم اطلاعات تحصیلی می باشد. در صورت نداشتن مدرک تحصیلی از گزینه 3 سال سابقه تجاری استفاده نمایید
  8. صفحه سوم اطلاعات مالی نظیر کدرهگیری مالیاتی، شماره شبا و کدآیسیک وارد می شود. برای ثبت نام اظهارنامه دفاتر تجاری همکاران ثبت نیلگون در خدمت شما هستند.
  9. صفحه چهارم اطلاعات سایر می باشد که بیشتر مربوط به سوپیشینه و اطلاعات سایر شرکا در اشخاص حقوقی می باشد.
  10. در آخر ثبت نهایی را می زنید و بررسی پرونده آغاز می شود.

   اطلاعات لازم را تکمیل کرده و مدارک را هم بارگذاری کنید. اطلاعاتی که از شما خواسته می شود عبارت است از: نام و نام خانوادگی، کد پستی، کد ملی، شماره موبایل، اطلاعات کارتی که اعتبارش گذشته است، اطلاعات مربوط به حساب جاری و چک صیادی و برخی موادر احتمالی و مشابه دیگر.

  پس از این که مراحل قبلی را پشت سر گذاشتید کارشناسان اتاق بازرگانی درخواست شما را بررسی می کنند.

   پس از گذراندن مراحل قبلی باید به آدرس cscs.chambertrust.ir رفته و درخواست تمدید کارت بازرگانی را ثبت نمایید. برای این کار ابتدا باید از طریق نام کاربری و رمز عبور وارد سایت شوید. رمز برای شما پیامکی می شود.

در سامانه هوشمند کارت بازرکانی نیز باید اطلاعات شخص حقیقی و یا مدیر عامل و همچنین اطلاعات شخص حقوقی یا شرکت را وارد میکنید.

تصاویر مهر و نمونه امضا و عکس 3*4 را آپلود کنید. در گامهای بعدی تعهدنامه مبارزه با پولشویی و تعهد استفاده از کارت را امضا الکترونیکی میکنید.

در آخر اسناد مالی بارگذاری می شود و بر مبنای آنها برکه های پرداخت سه در هزار و چهار در هزار صادر می شوند.

    آدرس cscs.chambertrust.ir مربوط به سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند

گواهی تمدید کارت بازرگانی

برای دریافت گواهی پرداخت بدهی مالیاتی، می‌توانید از سامانه جامع تجارت ایران استفاده کنید. همچنین، می‌توانید به سایت سازمان امور مالیاتی به نشانی [tax.gov.ir](https://tax.gov.ir/) مراجعه کرده و از قسمت “درگاه ملی خدمات الکترونیک”، به درخواست گواهی پرداخت بدهی مالیاتی بپردازید.

سامانه تمدید کارت بازرگانی

در این زمینه دو سامانه توسط وزارت صنعت، معدن وتجارت و اتاق بازرگانی ایجاد شده است. هدف از ایجاد این سامانه ها ارائه خدمات کامل الکترونیکی برای صدور و تمدید کارت بازرگانی می باشد.سامانه های گفته شده عبارت است از:

    آدرس ntsw.ir مربوط به سامانه جامع تجارت ایران

    آدرس cscs.chambertrust.ir مربوط به سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند

تمامی کاربران ایرانی و خارجی می توانند از این سامانه ها استفاده کنند.

    متقاضیان برای تمدید کارت بازرگانی ابتدا باید به سامانه جامع تجارت ایران وارد شده و درخواست شان را ثبت نمایند. پس از آن شما می توانید از طریق سامانه یکپارچگی کارت بازرگانی درخواست خود را پیگیری نمایید. این سامانه به صورت انحصاری خدمات صدور و تمدید کارت بازرگانی را انجام می دهد.

    از دیگر امکاناتی که سامانه جامع تجارت ایران یا همان سامانه تمدید کارت بازرگانی در اختیار شما قرار می دهد عبارتند از: استعلام شناسه برای کالاهای مختلف، امکانات فیلم های آموزیش، مستندات لازم، سوالات متداول در زمینه های مربوطه و غیره.

هزینه تمدید کارت بازرگانی

هزینه تمدید کارت بازرگانی در حدود 44 هزار تومان می‌باشد که این مبلغ غیر از حق عضویت است. حق عضویت سالیانه 2 میلیون تومان است. و پس از آن می‌تواند برای 1 تا 5 سال تمدید (مدت اعتبار کارت بازرگانی) شود.

مزایای کارت بازرگانی

داشتن کارت بازرگانی برای تجار و شرکت‌های تجاری مزایای متعددی دارد. در ادامه به مهم‌ترین مزایای کارت بازرگانی اشاره می‌کنیم:

  1. صادرات و واردات کالا
  2. اخذ ویزای تجاری آسان‌تر
  3. امکان واردات از مناطق آزاد تجاری
  4. ثبت سفارش کالا
  5. سهولت در ترخیص و مراحل گمرکی
  6. ارتباط با شرکت‌ها و بازرگانان بین‌المللی

استعلام کارت بازرگانی

برای استعلام کارت بازرگانی، می‌توانید به سایت‌های مختلفی مراجعه کنید. یکی از این سایت‌ها، سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند است که می‌توانید با وارد کردن شماره کارت، شماره ملی دارنده کارت و نوع کارت در قسمت‌های مربوطه و انتخاب دکمه “تایید”، از آخرین وضعیت کارت عضویت / بازرگانی مطلع شوید.

فرم سه در هزار اتاق بازرگانی

فرمول محاسبه یک در هزار و نحوه محاسبه و پرداخت سه در هزار اتاق بازرگانی به منظور تمدید کارت بازرگانی از مبلغ مندرج در برگه درآمد مشمول مالیاتی فرد مالیات دهنده، مقدار سه هزارم از آن به عنوان سهم سه در هزار اتاق بازرگانی محاسبه می شود و دریافت می گردد.

به علاوه چنانچه شرکتها و اشخاص در دوره مالی مربوطه فعالیت تجاری نداشته باشند و حوزه مالیاتی ذیربط ، مراتب عدم فعالیت آنان را تایید کرده باشد، از پرداخت سهم سه در هزار مستثنی خواهند بود .

ملاک محاسبه سه درهزار بر اساس سه درهزار درآمد مشمول مالیات محاسبه می شود و ملاک محاسبه یک درهزار بر اساس یک در هزار فروش کالا و خدمات می باشد. نکته: 60% مبلغ یک در هزار سال 91و 92 بخشوده شده است .

به استناد بند 22 ماده 148 قانون مالیاتهای مستقیم، یک در هزار فروش به عنوان حق عضویت پذیرفته می شود که هزینه قابل قبول می باشد.

اما به استناد بند 7 ماده 148، سه در هزار فروش، هزینه قابل قبولی نبوده و در هنگام ارایه اظهارنامه عملکرد موضوع ماده ۱۱۰ ق م م به عنوان ماخذ درامد مشمول مالیات محاسبه می شود ( توسط پر کننده اظهارنامه) که مبلغ نهایی نیست و ممکن است پس از رسیدگی، این مبلغ که تابع درآمد مشمول مالیات می باشد تغییر کند و کمتر یا بیشتر شود.

نحوه محاسبه سهم اتاق بازرگانی

سهم اتاق بازرگانی، سه هزارم درآمد مشمول مالیات مندرج در برگ تشخیص و یا قطعی مودی بعنوان سهم سه در هزار اتاق محاسبه و اخذ می گردد ضمناً شرکتها و اشخاصی که در دوره مالی مورد نظر فعالیت نداشته و مراتب عدم فعالیت آنان توسط حوزه مالیاتی مربوطه اعلام گردیده باشد از پرداخت سهم سه در هزار معاف خواهند بود .

نحوه محاسبه یک در هزار محاسبه سه درهزار، سه درهزار درآمد مشمول مالیات و مبنای محاسبه یک درهزار، یک در هزار فروش کالا و خدمات می باشد ضمنا 60% مبلغ یک در هزار سال 91و92 بخشوده شده است.

بند 13 در خصوص سهم سه در هزار اتاق بازرگانی به استناد بند 22 ماده 148 قانون مالیاتهای مستقیم یک در هزار فروش که نوعی حق عضویت می باشد هزینه قابل قبول می باشد، اما سه در هزار فروش به استناد بند 7 ماده 148 هزینه قابل قبول نیست و در هنگام ارایه اظهارنامه عملکرد موضوع ماده 110 ق م م به ماخذ درامد مشمول مالیات محاسبه می گردد ( توسط پر کننده اظهارنامه) که مبلغی قطعی نیست و پس از رسیدگی این عدد که تابع درامد مشمول مالیات می باشد ممکن است بیشتر گردد.

سه در هزار یعنی چه

سه هزارم درآمد مشمول مالیات مندرج در برگ تشخیص و یا قطعی مودی بعنوان سهم سه در هزار اتاق محاسبه و اخذ میگردد ضمنا شرکتها و اشخاصی که در دوره مالی مورد نظر فعالیت نداشته و مراتب عدم فعالیت آنان توسط حوزه مالیاتی مربوطه اعلام گردیده باشد از پرداخت سهم سه در هزار معاف خواهند بود.

سامانه پرداخت سه در هزار اتاق بازرگانی همان سازمانی است که کارت بازرگانی را صادر می کند. به طور مثال کارتهای صادره از مناطق آزاد در همان سامانه و کارتهای مناطق عمومی کشور در سامانه هوشمند کارت بازرگانی انجام می پذیرد.

در طول مسیر نیاز به مشاوره در مورد نحوه تمدید کارت بازرگانی داشتید کارشناسان ثبت نیلگون به صورت 24 ساعته و فوری پاسخگو نیاز شما هستند.

09129479231

02188419436

لینک های مرتبط


19 دیدگاه

استعلام پروانه بهره برداری وزارت صنعت معدن و تجارت · فوریه 14, 2024 در 6:23 ب.ظ

چطور می توانم اعتبار کارت بازرگانی را چک کنم؟
برای بررسی اعتبار کارت بازرگانی خود، می‌توانید به پورتال خدمات الکترونیکی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مراجعه کنید. در بخش استعلام اعتبار عضویت، با وارد کردن شماره کارت بازرگانی و شماره ملی دارنده کارت، اطلاعات مربوط به وضعیت فعلی کارت بازرگانی شما نمایش داده می‌شود. این روش، سریع‌ترین و دقیق‌ترین راه برای اطمینان از اعتبار کارت بازرگانی است.

نمونه متن شکایت کیفری علیه شخص حقوقی · آوریل 25, 2024 در 11:53 ق.ظ

تمدید کارت بازرگانی حقوقی
تمدید کارت بازرگانی برای شرکت‌ها و سازمان‌های حقوقی که در زمینه صادرات و واردات فعالیت دارند، یک فرآیند مهم و ضروری است. این کارت به عنوان مجوزی برای انجام فعالیت‌های تجاری بین‌المللی شناخته می‌شود و باید قبل از انقضای تاریخ معتبر آن، تمدید گردد. برای تمدید، مدارک خاصی نظیر مفاصا حساب مالیاتی مورد نیاز است و فرآیند تمدید باید از طریق
سامانه جامع تجارت ایران انجام شود. همچنین، مهلت تمدید کارت بازرگانی بسته به مدت زمان اعتبار کارت متفاوت است و می‌تواند از یک سال تا سه تا پنج سال پس از اولین صدور، تمدید شود. این کارت تنها برای اتباع ایرانی صادر و تمدید می‌شود و افرادی که تابعیت ایران را ندارند نمی‌توانند از این کارت استفاده کنند.
در نهایت، توجه داشته باشید که عدم تمدید کارت بازرگانی می‌تواند منجر به مشکلات قانونی شود و فعالیت‌های تجاری بدون کارت معتبر، غیرقانونی تلقی می‌شود. بنابراین، اهمیت دارد که شرکت‌ها و سازمان‌های حقوقی در زمان‌های مقرر به تمدید کارت بازرگانی خود اقدام نمایند.
برای تمدید کارت بازرگانی حقوقی، ابتدا باید به سامانه جامع تجارت ایران مراجعه کنید و درخواست تمدید خود را ثبت نمایید.
مدارک لازم برای این فرآیند شامل مفاصا حساب مالیاتی، گواهی فعالیت تجاری، و اسناد مربوط به ثبت شرکت است.
همچنین، باید مطمئن شوید که هیچ بدهی مالیاتی عقب افتاده‌ای ندارید و حساب‌های مالیاتی شما به طور کامل تسویه شده‌اند. پس از تکمیل این مراحل، باید هزینه تمدید کارت را پرداخت کنید که می‌تواند بسته به نوع کارت و مدت زمان تمدید متغیر باشد.
توجه داشته باشید که تمدید کارت بازرگانی باید قبل از انقضای کارت فعلی انجام شود تا از هرگونه وقفه در فعالیت‌های تجاری جلوگیری شود.

بهترین شرکت ثبت شرکت در تهران · می 2, 2024 در 4:33 ب.ظ

برای تمدید کارت بازرگانی در تهران
برای تمدید کارت بازرگانی در تهران، متقاضیان باید قبل از انقضای کارت خود اقدام نمایند. این فرآیند از طریق سامانه جامع تجارت ایران انجام می‌شود. مدارک مورد نیاز برای تمدید شامل مفاصا حساب مالیاتی است و باید توجه داشت که مبلغ لازم برای تمدید، مستقل از حق عضویت کارت می‌باشد. اعتبار کارت بازرگانی پس از صدور، برای یک سال معتبر است و در صورت داشتن شرایط لازم، تمدید آن می‌تواند برای 3 تا 5 سال انجام شود. شرایط لازم برای تمدید شامل تسویه حساب مالیاتی، میزان ورود و خروج کالا و موارد مشابه است. همچنین، دو سامانه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی برای ارائه خدمات الکترونیکی در زمینه صدور و تمدید کارت بازرگانی ایجاد شده است که متقاضیان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

اهمیت انتخاب اسم دو سیلابی برای نام‌گذاری شرکت‌ها · می 2, 2024 در 9:00 ب.ظ

نحوه پرداخت هزینه تمدید کارت بازرگانی شرکتی چگونه است؟
برای پرداخت هزینه تمدید کارت بازرگانی، ابتدا باید مدارک مورد نیاز را آماده کنید و به وب‌سایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران یا تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنید. در قسمت خدمات الکترونیکی، گزینه کارت بازرگانی را انتخاب و فرم درخواست تمدید را تکمیل نمایید. پس از اسکن و بارگذاری مدارک مورد نیاز بر روی سامانه، مرحله پرداخت هزینه تمدید فرا می‌رسد. هزینه می‌تواند بسته به شرایط متفاوت باشد، اما معمولاً شامل مواردی مانند حق عضویت و مفاصا حساب مالیاتی است. پس از پرداخت، درخواست خود را ثبت کنید تا فرآیند تمدید کارت بازرگانی شما آغاز شود.

چگونگی ثبت شرکت سهامی خاص در تهران · می 3, 2024 در 8:14 ب.ظ

موقع تمدید کارت بازرگانی 1 ساله می تواند 5 ساله شود؟
بله، امکان تمدید کارت بازرگانی از یک سال به پنج سال وجود دارد. این امر مستلزم داشتن شرایط خاصی است، مانند تسویه حساب مالیاتی، میزان ورود و خروج کالا و سایر موارد مرتبط. برای تمدید کارت بازرگانی، لازم است که قبل از انقضای کارت فعلی، اقدامات لازم را انجام دهید. این فرآیند از طریق سامانه جامع تجارت ایران و یا سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند انجام می‌شود.

سامانه ثبت شرکت ها و موسسات · می 3, 2024 در 8:48 ب.ظ

تمدید کارت بازرگانی چه زمانی باید انجام شود؟
برای تمدید کارت بازرگانی باید قبل از انقضای کارت فعلی اقدام نمایید. این فرآیند از طریق سامانه جامع تجارت ایران انجام می‌شود و نیاز به ارائه مدارکی مانند مفاصا حساب مالیاتی دارد. اعتبار کارت بازرگانی در ابتدا برای یک سال است و پس از آن، بسته به شرایطی مانند تسویه حساب مالیاتی و میزان ورود و خروج کالا، می‌تواند برای 3 تا 5 سال تمدید شود. لازم است قبل از پایان تاریخ اعتبار کارت، مدارک لازم را آماده و برای تمدید اقدام کنید.

سامانه ثبت شرکت ها و موسسات irsherkat.ssaa.ir · می 3, 2024 در 8:48 ب.ظ

تمدید کارت بازرگانی

حذف اظهارنامه های مالیاتی · می 4, 2024 در 9:59 ب.ظ

در تمدید کارت بازرگانی برگه مالیات قطعی نداریم چکار کنیم؟
برای تمدید کارت بازرگانی در صورت نداشتن برگه مالیات قطعی، لازم است که ابتدا با اداره امور مالیاتی تماس گرفته و درخواست صدور گواهی مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده را داشته باشید. این گواهی برای صدور یا تمدید کارت بازرگانی ضروری است. همچنین، می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای مراکز مختلف استفاده کنید تا در فرآیند تمدید کارت بازرگانی شما را راهنمایی کنند. مراجعه به سامانه جامع تجارت ایران و ثبت درخواست تمدید نیز گام بعدی است که باید انجام دهید. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که تمامی مدارک و شرایط لازم برای تمدید کارت بازرگانی را دارا هستید تا بتوانید بدون مشکل این فرآیند را به اتمام برسانید.

میزگرد تخصصی روابط تجاری ایران و ایتالیا در اتاق بازرگانی · می 4, 2024 در 10:27 ب.ظ

تمدید کارت بازرگانی چقدر هزینه دارد؟
برای تمدید کارت بازرگانی، هزینه‌ها می‌تواند بسته به شرایط متغیر باشد. به طور کلی، هزینه تمدید کارت بازرگانی شامل مواردی مانند حق عضویت و مفاصا حساب مالیاتی است. بر اساس اطلاعات دریافتی، هزینه تمدید کارت بازرگانی در حدود 59 هزار تومان می‌باشد که این مبلغ، غیر از حق عضویت است. لازم به ذکر است که برای تمدید کارت، باید قبل از سررسید انقضای کارت اقدام نمایید و مدارک لازم از جمله مفاصا حساب مالیاتی را ارائه دهید.

تکالیف مالیاتی اشخاص حقوقی غیرفعال · می 4, 2024 در 10:33 ب.ظ

در تمدید کارت بازرگانی اگر محل فعالیت تغییر کرده باشد چکارکنیم؟
برای تمدید کارت بازرگانی در صورت تغییر محل فعالیت، ابتدا باید به سامانه جامع تجارت ایران مراجعه کنید و اطلاعات جدید را به‌روزرسانی نمایید. مدارک لازم برای این کار شامل مفاصا حساب مالیاتی و سایر اسناد مرتبط با فعالیت تجاری‌تان است. توجه داشته باشید که باید این اقدام را قبل از انقضای کارت فعلی انجام دهید. همچنین، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه‌ای جداگانه برای تمدید وجود داشته باشد که این مبلغ مستقل از حق عضویت سالانه است.

تکالیف مالیاتی اشخاص حقوقی غیرفعال مرتبط با حوزه ثبت شرکتها · می 4, 2024 در 10:41 ب.ظ

در تمدید کارت بازرگانی اگر مدیرعامل تغییر کرده باشد چکار باید بکنیم؟
برای تمدید کارت بازرگانی در صورت تغییر مدیرعامل، لازم است که اطلاعات جدید مدیرعامل را در سامانه‌های مربوطه به‌روزرسانی کنید. این فرآیند شامل ورود به سامانه جامع تجارت ایران و سپس سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند می‌شود. مدارک مورد نیاز برای این تغییر شامل مدارک هویتی جدید مدیرعامل و در صورتی که شخص حقیقی باشد، مدارک اعضای هیئت مدیره و افرادی که صاحبان امضای مجاز هستند، می‌باشد. همچنین، باید تکمیل فرم عضویت اتاق و تعهدنامه عضویت در اتاق بازرگانی، یک قطعه عکس جدید مدیرعامل و تکمیل فرم مشخصات بازرگانی را انجام دهید. این اقدامات باید قبل از انقضای تاریخ کارت فعلی صورت گیرد تا از هرگونه وقفه در فعالیت‌های تجاری جلوگیری شود.

شماره ثبت تجارتی، پذیرش اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی · می 10, 2024 در 12:06 ق.ظ

شماره ثبت تجارتی، پذیرش اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی و تاثیر آن در تمدید کارت بازرگانی
در ایران، شماره ثبت تجارتی نشان‌دهنده هویت قانونی تجار و شرکت‌های تجاری است و اخذ آن برای فعالیت‌های تجاری الزامی می‌باشد. این شماره به عنوان بخشی از فرآیند ثبت شرکت‌ها در دفتر ثبت تجارتی صادر می‌گردد و اطلاعات مربوط به تاجر یا شرکت تجاری را در بر می‌گیرد. پذیرش اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی، که شامل جزئیاتی نظیر نام تجارت، مشخصات مدیران، و سایر اطلاعات ضروری است، گامی حیاتی در این فرآیند به شمار می‌آید. این اظهارنامه باید به صورت دقیق تکمیل و به مراجع ذی‌صلاح ارائه گردد تا شماره ثبت تجارتی معتبر دریافت شود.

ثبت این اظهارنامه و دریافت شماره ثبت تجارتی می‌تواند تأثیر مستقیمی بر تمدید کارت بازرگانی داشته باشد. کارت بازرگانی به عنوان مجوزی برای انجام معاملات تجاری بین‌المللی و واردات و صادرات کالا عمل می‌کند و تمدید آن نیازمند ارائه مدارکی است که نشان‌دهنده فعالیت قانونی و معتبر تجاری باشد. شماره ثبت تجارتی و اظهارنامه مربوطه از جمله این مدارک هستند و بدون آن‌ها، فرآیند تمدید کارت بازرگانی ممکن است با مشکلاتی مواجه شود.

بنابراین، تجار و شرکت‌های تجاری باید به دقت اطلاعات خود را در دفتر ثبت تجارتی به ثبت برسانند و از صحت و کامل بودن اظهارنامه اطمینان حاصل کنند. این امر نه تنها به حفظ حقوق قانونی آن‌ها کمک می‌کند بلکه در تسهیل فرآیندهای تجاری مانند تمدید کارت بازرگانی نیز نقش مهمی دارد. در نهایت، رعایت دقیق قوانین و مقررات ثبت تجارتی و تجدید نظر مداوم در اطلاعات ثبتی، علاوه بر افزایش اعتبار تجاری، می‌تواند از بروز مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری کند.

اظهارنامه ثبت نام در دفتر ثبت تجارتی · می 10, 2024 در 1:28 ب.ظ

در تمدید کارت بازرگانی اظهارنامه ثبت نام در دفتر ثبت تجارتی چه می شود؟
برای تمدید کارت بازرگانی، اظهارنامه‌ای باید در دفتر ثبت تجارتی ثبت شود. این اظهارنامه شامل اطلاعات مربوط به فعالیت‌های تجاری و هویت تاجر است.
افراد حقیقی باید نام، نام خانوادگی، و سایر اطلاعات هویتی خود را ثبت کنند، در حالی که اشخاص حقوقی باید نام و نوع شخصیت حقوقی، شناسه ملی شرکت، و شماره ثبت را ارائه دهند.
همچنین، مفاصا حساب مالیاتی یکی از مدارک مهم برای تمدید کارت بازرگانی است. این فرآیند از طریق سامانه جامع تجارت ایران قابل انجام است و باید قبل از تاریخ انقضای کارت فعلی اقدام شود.

تبدیل شرکت بامسئولیت محدودبه سهامی خاص · می 10, 2024 در 5:49 ب.ظ

تبدیل شرکت بامسئولیت محدودبه سهامی خاص و تاثیر آن در تمدید کارت بازرگانی
تبدیل شرکت با مسئولیت محدود به شرکت سهامی خاص فرآیندی است که می‌تواند تأثیرات متعددی بر جنبه‌های مختلف کسب‌وکار از جمله تمدید کارت بازرگانی داشته باشد. این تبدیل مستلزم رعایت مراحل و الزامات قانونی خاصی است که شامل تغییرات در ساختار سرمایه، تعداد اعضا، وظایف بازرسان و موارد دیگر می‌شود.
به طور کلی، شرکت‌های سهامی خاص امکانات بیشتری برای گسترش فعالیت‌های تجاری فراهم می‌آورند، که می‌تواند شامل دسترسی به منابع مالی بیشتر و اعتبار بهتر در نزد بانک‌ها و موسسات مالی باشد. این امر می‌تواند به نوبه خود بر تمدید کارت بازرگانی تأثیر بگذارد، زیرا شرکت‌های سهامی خاص ممکن است در فرآیندهای اداری مرتبط با تجارت بین‌المللی از اعتبار بیشتری برخوردار باشند.
همچنین، تبدیل به شرکت سهامی خاص می‌تواند به عنوان یک استراتژی برای بهبود تصویر برند و جذب سرمایه‌گذاران جدید مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، لازم است توجه داشت که تبدیل شرکت ممکن است نیازمند بررسی‌های دقیق مالیاتی و حقوقی باشد تا از پیامدهای ناخواسته جلوگیری شود و اطمینان حاصل شود که تمامی الزامات قانونی به درستی رعایت شده‌اند.

خرید و فروش شرکت پیمانکاری یا رتبه های پیمانکاری · می 11, 2024 در 11:55 ب.ظ

خرید و فروش شرکت پیمانکاری و تاثیر آن در تمدید کارت بازرگانی
خرید و فروش شرکت‌های پیمانکاری می‌تواند تأثیرات متفاوتی بر روی فرآیند تمدید کارت بازرگانی داشته باشد. کارت بازرگانی، که توسط اتاق بازرگانی صادر و توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت تأیید می‌شود، برای فعالیت‌های صادراتی و وارداتی ضروری است. این کارت به صورت اختصاصی برای هر فرد صادر می‌شود و نقل و انتقال آن نیازمند رعایت مقررات خاصی است. در صورت خرید یا فروش شرکت، باید اطلاعات مربوط به مالکیت جدید در سامانه جامع تجارت ایران به‌روزرسانی شود. همچنین، مدارک مالیاتی و تسویه حساب‌های مالیاتی از جمله مدارک مهمی هستند که باید در فرآیند تمدید کارت بازرگانی ارائه شوند.
تمدید کارت بازرگانی باید قبل از تاریخ انقضای کارت فعلی انجام شود و در صورت تأخیر، فعالیت‌های تجاری ممکن است با مشکل مواجه شوند. برای تمدید کارت، متقاضیان باید به سامانه جامع تجارت ایران مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند. پس از آن، لازم است که مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند و منتظر بررسی درخواست توسط اتاق بازرگانی باشند. در نهایت، تمدید کارت بازرگانی امکان پذیر است اگر تمامی شرایط و مقررات مربوطه رعایت شده باشند. این فرآیند می‌تواند برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به صادرات و واردات مشغول هستند، حیاتی باشد و تأثیر مستقیمی بر روی فعالیت‌های تجاری آن‌ها داشته باشد. بنابراین، در صورت خرید و فروش شرکت پیمانکاری، توجه به جزئیات و دقت در انجام فرآیندهای قانونی برای تمدید کارت بازرگانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

ثبت آگهی فروش شرکت · می 12, 2024 در 12:28 ق.ظ

تاثیر تمدید کارت بازرگانی در صادرات و واردات چیست؟
تمدید کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی که در زمینه صادرات و واردات فعالیت دارند، اهمیت حیاتی دارد. این کارت نشان‌دهنده صلاحیت قانونی برای انجام معاملات بین‌المللی است و بدون آن، امکان دسترسی به بازارهای جهانی و انجام تراکنش‌های تجاری به طور قانونی وجود نخواهد داشت. تمدید به موقع کارت بازرگانی از ایجاد وقفه در فعالیت‌های تجاری جلوگیری می‌کند و اطمینان می‌دهد که فعالیت‌های صادراتی و وارداتی بدون هیچ مشکل قانونی ادامه یابند.

علاوه بر این، تمدید کارت بازرگانی به تجار اجازه می‌دهد تا از مزایای مختلفی که دولت‌ها برای تشویق به تجارت بین‌المللی ارائه می‌دهند، بهره‌مند شوند. این مزایا می‌تواند شامل معافیت‌های مالیاتی، تسهیلات گمرکی، و دسترسی به تسهیلات مالی باشد. همچنین، داشتن کارت بازرگانی معتبر، اعتبار بین‌المللی فعالان اقتصادی را افزایش می‌دهد و به آن‌ها امکان می‌دهد تا با شرکای تجاری خارجی قراردادهای معتبر و قابل اعتمادی را امضا کنند.

در زمینه صادرات، کارت بازرگانی به عنوان یک ابزار حیاتی برای ورود به بازارهای جدید عمل می‌کند و به صادرکنندگان این امکان را می‌دهد که محصولات خود را به کشورهای مختلف عرضه کنند. این کارت همچنین به عنوان یک ضمانت برای خریداران خارجی عمل می‌کند که صادرکننده دارای مجوزهای لازم برای فروش کالاهای خود در بازارهای بین‌المللی است. در نتیجه، تمدید کارت بازرگانی می‌تواند به افزایش حجم صادرات و توسعه بازارهای جدید کمک کند.

در سوی دیگر، در زمینه واردات، کارت بازرگانی به واردکنندگان این امکان را می‌دهد که کالاهای مورد نیاز بازار داخلی را از سراسر جهان وارد کنند. این کارت اطمینان می‌دهد که واردات به طور قانونی انجام می‌شود و کالاها می‌توانند به راحتی از گمرک عبور کنند. تمدید کارت بازرگانی به واردکنندگان کمک می‌کند تا از تأخیرهای گمرکی و جریمه‌های احتمالی جلوگیری کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با اطمینان بیشتری در بازارهای جهانی فعالیت کنند.

به طور خلاصه، تمدید کارت بازرگانی نقش مهمی در تسهیل و توسعه فعالیت‌های صادراتی و وارداتی دارد و به عنوان یک عامل کلیدی در حمایت از رشد اقتصادی و توسعه تجارت بین‌المللی عمل می‌کند. بنابراین، توجه به تمدید به موقع این کارت و درک اهمیت آن برای فعالیت‌های تجاری ضروری است.

پرداخت هزینه ثبت دفاتر پلمپ 1403 · می 13, 2024 در 3:38 ب.ظ

پرداخت هزینه ثبت دفاتر پلمپ 1403 و تاثیر آن در تمدید کارت بازرگانی
پرداخت هزینه‌های ثبت دفاتر پلمپ برای سال ۱۴۰۳ و تأثیر آن در تمدید کارت بازرگانی از جمله موارد مهمی است که شرکت‌ها و تجار باید به آن توجه داشته باشند. طبق قوانین جاری، دفاتر پلمپ باید شامل دفتر روزنامه و دفتر کل باشند و این دفاتر باید توسط اداره ثبت شرکت‌ها مهر و امضا شوند. این اقدام نه تنها برای حفظ شفافیت مالی و جلوگیری از تقلب و حساب‌سازی ضروری است، بلکه در دعاوی حقوقی و مالیاتی نیز اهمیت بسزایی دارد. عدم پرداخت به موقع هزینه‌های مربوط به پلمپ دفاتر می‌تواند منجر به جریمه‌های مالیاتی سنگین شود.

در سال ۱۴۰۳، با توجه به امکان اخذ امضاء الکترونیک، فرآیند ثبت و پلمپ دفاتر تجاری تسهیل شده است. این امر به تجار و شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه‌های الکترونیکی، نسبت به ثبت دفاتر خود اقدام کنند. همچنین، هزینه‌های پلمپ دفاتر بر اساس تعداد برگه‌های دفتر و نوع دفتر متغیر است و شرکت‌ها باید این هزینه‌ها را در نظر بگیرند تا از جریمه‌های احتمالی جلوگیری کنند.

تمدید کارت بازرگانی نیز به موقعیت مالیاتی شرکت‌ها و تجار بستگی دارد و داشتن دفاتر پلمپ شده و به‌روز یکی از شرایط لازم برای تمدید این کارت‌ها است. بنابراین، پرداخت به موقع هزینه‌های پلمپ دفاتر می‌تواند در تسریع فرآیند تمدید کارت بازرگانی مؤثر باشد و از تأخیر در این فرآیند جلوگیری کند. این امر به نوبه خود می‌تواند تأثیر مثبتی بر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌ها داشته باشد و به آن‌ها امکان دهد تا با اطمینان بیشتری در بازارهای داخلی و بین‌المللی فعالیت کنند.

در نهایت، توجه به جزئیات و دقت در پرداخت هزینه‌های ثبت دفاتر پلمپ و همچنین اطلاع از آخرین تغییرات قانونی و مقررات مربوط به این فرآیند، می‌تواند به شرکت‌ها و تجار کمک کند تا از پیامدهای منفی ناشی از عدم رعایت مقررات جلوگیری کرده و در عین حال، از مزایای مرتبط با تمدید به موقع کارت بازرگانی بهره‌مند شوند. از این رو، مشاوره با کارشناسان مالی و حقوقی برای درک بهتر این فرآیندها و اطمینان از انجام صحیح آن‌ها توصیه می‌شود.

بخشنامه رفع تعهد ارزی سال 1402 و 1403 سامانه رفع تعهد ارزی · می 14, 2024 در 12:43 ق.ظ

سامانه پرداخت سه در هزار اتاق بازرگانی
سامانه پرداخت سه در هزار اتاق بازرگانی، سیستمی است که به منظور تسهیل فرآیند محاسبه و پرداخت مالیات توسط اعضای اتاق بازرگانی طراحی شده است. این سامانه، مبلغ سه در هزار درآمد مشمول مالیات را به عنوان سهم اتاق بازرگانی محاسبه و دریافت می‌کند. شرکت‌ها و اشخاصی که در دوره مالی مورد نظر فعالیت نداشته باشند و حوزه مالیاتی مربوطه، مراتب عدم فعالیت آنها را تایید کرده باشد، از پرداخت این سهم معاف می‌شوند. این سیستم به شفاف‌سازی و دقت در محاسبات مالیاتی کمک شایانی می‌کند و از اشتباهات احتمالی در پرداخت‌ها جلوگیری می‌نماید.

دیدگاه‌ها بسته است.